poniedziałek, 21 marca 2011

DIETA DUKANA - Domowa pieczeń w dietce Dukana .....ale nie tylko dla tych na diecie !


Pieczeń powstała z potrzeby chwili ;)
Miałam mięso mielone z kurczaka, ale w lodówce zostało tylko 1 jajko.... co by tu wymyśleć... i tak wszystkiego po trochu i był obiadek na dzień proteinowy w fazie II

Podaję składniki:
0,5 kg mięsa mielonego z kurczaka
1 jajko
sól czosnkowo-ziołowa- do smaku
pieprz czarny - do smaku
łyżka stołowa mrożonej natki pietruszki
łyżka stołowa mrożonego koperku
kostka 200 g chudego twarogu 0%

Przygotowanie:
Mięso przyprawić solą i pieprzem. Odstawić do lodówki przynajmiej na 2 h, ja zostawiłam na noc.
Gdy mięso przejdzie przyprawami dodać pozostałe składniki, na koniec wrzucić pokruszony ręką twaróg. Wszystko delikatnie wymieszać.
Blaszkę wyłożyc papierem do pieczenia, włożyć masę mięsno-twarogową i do pieca nagrzanego na około 180-200 stopni. Ja piekłam przez około 1,5 h do momentu upieczenia. Po godzinie zajrzałam do piekarnika i sprawdziłam patyczkiem do szaszłyków czy jest dobre, ale musiałam jeszcze chwilę poczekać.


Przyznam się bez bicia, że zjadłam 3 kawałki prosto z blachy, jeszcze ciepłe. Powiem tak - dla mnie bomba i sama dumna byłam, że mi wyszło, gdyż jeśli chodzi o pieczenie to mój mąż jest w tej dziedzinie miestrzem... zresztą cięzko dorównać jak się ma w domu zawodowego szefa kuchni...ale ja się ciagle uczę :D
W każdym razie mi smakowała, ale i osoby, które nie stosują tej diety też się zajadały ;)

Pieczeń można jeść z sosem czosnkowym na bazie jogurtu - pół małego pojemniczka jogurtu, wyciśnięty ząbek czosnku, ew. posolić. Wymieszać, wstawić na trochę do lodówki i mamy dukanowski sosik ;)

POLECAM I SMACZNEGO!!!!

1 komentarz: