piątek, 18 marca 2011

DIETA DUKANA - Ziołowy chlebek Dukana

Dawno mnie tu nie było i wiem, że zaniedbuję trochę tego bloga, ale ostatnio za dużo się dzieje i nie nadążam z wszystkim ;)

Dzisiaj jest tydzień jak jestem na Diecie Dukana. Rezultat 3 kg mniej..... 5 dni fazy I, 3 dzien fazy II.... ciężko....  ale trwam w postanowieniu...
Nie zamierzam wywodzić się tutaj na temat samej diety, bo od tego nie jestem ekspertem.
Wiem, że są ZA i PRZECIW tej diecie, ale ja się skusiłam.

Na moim blogu chciałabym przybliżyć osobom, które mają zamiar bądź już są na tej diecie, przepisy, z których sama korzystam.
Jestem na poczatku drogi i staram się aby moje menu nie było monotonne i abym wytrwała do fazy IV....zobaczymy jak mi to wyjdzie i z jakim efektem ;)
Dzisiaj przepisik na chlebek dukanowski w wersji ziołowej i to od niego się wszystko zaczęło ;)
Przepisik pochodzi ze strony FORUM - DIETA DUKANA , ja go lekko zmodyfikowałam o ilość twarogu

ps. pierwszy raz w życiu upiekłam chlebek...w końcu kiedyś musi być ten pierwszy raz ;)



DUKANOWSKI CHLEBEK ZIOŁOWY dieta DUKANA, Faza uderzeniowa i pozostałe


Składniki:
3 jajka
kostka twarogu odtłuszczonego 250 g - polecam Piątnicy (w oryginalnym przepisie było 200g)
6 łyżek otębów owsianych
4 łyżki otrębów pszennych
1 łyżeczka proszku do pieczenia
zioła suszone: bazylia, majeranek, czosnek granulowany, sczypta soli (może być cebulowa) i pieprzu, papryka słodka

Rozdzielić białka od żółtek. Z białek ubić sztywna pianę. Do żółtek dodać biały twaróg i proszek do pieczenia. Wszystko wymieszać. Następnie dodać otręby, zioła, pieprz i sól i dalej wymieszać bądź wymiksować mikserem.
Gdy składniki się dobrze połączą dodać pianę z białek. Bardzo delikatnie wymieszać. Formę do pieczenia wyłożyć papierem do pieczenia lub jak ktoś ma użyć formy silikonowej.
Piekarnik nagrzać do 180 stopni.
Włożyć do nagrzanego pieca, piec tam 30-40 minut.
Po 30 minutach sprawdzić patyczkiem.
Wyciągnąć , wystudzić i smacznego.

W diecie Dukana nie można używać tłuszczów, ale dla osób, które nie są na tej diecie to chlebek smakowałby rewelacyjnie z odrobiną masełka na górze.
Ja jem z plastem łososia, pastą z makreli i jajek, bądź plasteriem chudej szynki z kurcząt....i też smakuje!

POLECAM!!!!!!!!!!!!

A oto moje dukanowskie śniadanko:


.......... czyli dukanowski chlebek z powyższego przepisu z wędliną z kurcząt oraz z plastrem wędzonego łososia, 2 łyzki serka wiejskiego light oraz 2 łyżki sałatki  z tuńczyka (przepis niebawem) oraz herbata z jedną tabletką słodzika ;)

..... dietetycznie ale smacznie !!!!! .....

wkrótce kolejne przepisy...tylko fotki zrzucę  z aparatu ....



2 komentarze:

  1. Paulinko powiedz mi to naprawdę działa? Jesteś drugą osobą u której czytam o tej diecie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hej chcialam sie dowiedziec czy jesli jem ok 4 kanapek dziennie z chleba w ktorym sa otreby to czy wtedy juz nie musze ich jesc(tzn otrąb) jak jest podane ze trzeba zjadac 2 lyzki dziennie?

    OdpowiedzUsuń